Sunday, July 08, 2012

Catatan di minggu peperiksaan

Assalamualaikum...




Usaha dan terus usaha, tak kira apa yang saya lalui.. susah senang paper yang akan diharungi, insyaallah boleh. Usaha maju jaya itulah cogan kata kita..

Dengan bermulanya tanggal sayyidul ayyam yakni penghulu segala hari 6 Julai 2012 bermulalah juga penghulu kapada hari peperiksaan ku semester ini. buat pertama kalinya, semester yang hanya ada 3 paper. Semester-semester sebelum ni mau nye 5-6 paper. Berat mata memandang nota-nota, berat lagi bahu memikul soalan-soalan untuk dijawab. Tapi sunggoh, berat lagi badan nak bangun bila syiok nak tidur masa cuti, tapi aih..semangat bila fikir masa depan yang nampak makin terang dan jelas..amin.

Okey, rajin nak upload time table. karya step yang disedut dari kumpulan fb kelas..

Jadual examinasi


Pada saat dan ketika penulis sedang menekan papan keyboard, dah lepas sudah satu. lega bhai.. Tapi tak selega kalau lepas paper kedua. semoga semuanya berjalan dengan lancar, tak macam komuter yang selalu delay..ermm..

Berbalik kepada exam.. nota tak lah banyak mana, tapi kurangnya kesedaran kot. Sunggoh, saya suka sangat belajar ni. baca nota sume. Banyak tempat digunakan untuk membaca dan menelaah nota-nota hasil tulisan dan print-out yang lecturer bagi. Mulanya semangat kat rumah, namun lokasi tempat tidur yang terlalu dekat meningkatkan suasana kelam kelabu beberapa minit selepas mula membuka nota. muka depan nota belum diselak, selimut pula diselak mesra..




Taktik diubah dengan melangkah ke masjid negeri, ouh indah nian lokasi dengan air pancut di perkarangannya yang membangkitkan suasana keamanan dan keimanan yang menenangkan.. kerap lah jugak study kat sana. Tapi terasa kurang selesa sebab tak ada meja dan bangku khas, sengal-sengal belakang lah pulak jadinya.. Nak pakai masjid punya agak malu-malu anak kucing..hehe. Senang cerita, lepas tu study dengan kawan-kawan je kat library.. senang nak tanya kawan, pinjam nota yang tak lengkap..aman..

Thanks for reading..doakan saya ye kawan-kawan..
terima kasih daun keladi,
free-free doa la lagi =D

Sources of pictures :
saras-scrapbook.tumblr
stephanie

6 comments:

pa said...

best of luck syg, do ur best for our future =)

Nazirul Suhaimi (Razi Suhaimi) said...

thanks syg.. yes I will =)

Bitt (doubleIS) said...

comel pantun terakhir tu yuuu..hehehe salam kenal :)

Botak said...

baca nota kat dalam toilet lagi aman damai., hahaha.,
btw, gudluck ye..

The Everyting In My Life said...

semoga kecapi kebahagian di sana :') ameen

saifudin said...

Terimakasih informasi nya gan, sangat bermanfaat :)
nice post :)
ditunggu kunjungan baliknya yaah ,