Thursday, September 30, 2010

Rumah Anak-anak Yatim



BISA (Building Surveying Association) dari UiTM Seri Iskandar, Perak telah melawat rumah anak-anak yatim Bait Al-Amin. Selaku ahli majalah kalam(majalah jabatan ukur bangunan), saya turut menyertainya(first time for me).
Nampak tak gambar adik-adik tudung labuh tu? tu semua ahli rumah ni la..sopan-sopan je.





Aktiviti? memasak masakan berbuka puasa. Sementara menunggu masa berbuka, aktiviti gotong royong dan bermain bersama adik-adik dijalankan. Seronok juga bermain-main dengan adik-adik tu. Macam-macam ragam ada, susah nak layan (terpaksa main sahiba, pertama kali main pulak tu..ehehe)..tapi bila fikir balik, tak ape lah..huhu. bukan selalu pun.


Ada juga yang bergusti dengan peserta. memang kelakar adik-adik ni..tak lupa jugak yang suka bermain teka-teki, perah otak nak fikir jawapan..banyak pulak soalannya,dah boleh jilidkan dah..huhu



Apa yang pasti, mereka nampak sangat gembira dengan kehadiran kami yang mesra. Hmm..boleh agak dah kan kenapa? Cerita dari penjaga rumah tersebut tentang cerita adik-adik di sana ada yang sungguh menyedihkan. menjadi ahli sejak kecil lagi, tiada kasih sayang ibu bapa.. Namun kejayaan demi kejayaan dalam hidup bekas ahli rumah ini amat membanggakan. Harap kita yang bertuah dapat lagi membantu mereka..moh le ^_^, Insyaallah.

Terima kasih buat semua ketua program, pensyarah dan peserta. Hidangan amat lazat. Harap dapat meneruskan aktiviti ini ya ^_~

2 comments:

Atie said...

Naz...
sedih nye bace...
Syukur kite hidup bersama keluarga kandung...

Thanks letak gambar saye...
Nice pic...
Credit to the photographer :-)

Naz said...

erm..sedih ea..
tak ada niat pn nk wat cte sedih..

Alhamdulillah syukur dgn nikmatNya =)

sama2 ye..
harap aktiviti macam ni boleh diteruskan nanti